X
تبلیغات
عرفان های دروغین

ÞÇáÈ æÈáǐ
áíä˜ åÇí ãÝíÏ

واقعیت های فرقه انحرافی عرفان حلقه
یکی از این جریان‌های نوظهور که چندی است فعالیتش را باادعای عرفان گسترش می‌دهد؛ «عرفان حلقه» نا‌م دارد. جریانی که به گفته بسیاری از پژوهشگران حوزه ادیان، خطرآفرین است.
امروزه به راه افتادن انواعی از کلاس‌های رنگارنگ که هرکدام مدعی‌اند می‌توانند افراد را با عرفا ن آشنا کنند وگاهی از آن هم بالا‌تر، مدعی می‌شوند که می‌توانند افراد را به روح وشعور کائنات وصل کنند؛ مفهوم عرفان را تغییر داده. در این رویکرد، عرفان دیگر نه شناخت خدابا دل وروح، بلکه به معنای باور‌ها واندیشه‌های خرافی‌ای درآمده که وسیله خالی شدن جیب زودباوران وپرشدن کیسه سودجویان ومبلغان گمراهی است.

یکی از این جریان‌های نوظهور که چندی است فعالیتش را باادعای عرفان گسترش می‌دهد؛ «عرفان حلقه» نا‌م دارد. جریانی که به گفته بسیاری از پژوهشگران حوزه ادیان، خطرآفرین است. بر اساس اظهارات یکی از این کار‌شناسان: «سرکرده این گروه در مسئله فرا درمانی حرف‌های متناقضی را مطرح و از آیات و روایات سوء استفاده کرده بود.»

اسماعیل منصوری ‌لاریجانی در گفت‌وگو با فارس در این باره افزود: «این شبکه‌ با نام درمانگری به دنبال سرکیسه کردن مردم ‌و همه فعالیت‌هایش غیرقانونی است. این فرقه در اجرای برنامه‌های خود گاهی از حدود موازین شرعی نیز عبور کرده و افراد موجه با سرکردگان این فرقه همراهی نمی‌‌کنند.»

اودلیل گرایش برخی افراد به اینگونه گروه‌های انحرافی را غفلت از عرفان اهل بیت ‌ (ع) خواند و گفت: «اگر عرفان اهل‌بیت (ع) ‌ به خوبی به جوانان و جامعه معرفی شود، دیگر کسی به دنبال پیوستن به چنین گروه‌های منحرفی نمی‌رود.»



این‌ها، همه شیادند!

از سوی دیگر دکتر ابهری پژوهشگر علوم رفتاری و آسیب‌شناسی، به عنوان فردی که مدت‌ها به طور کامل در مورد عرفان حلقه و مرشدان و مریدانش تحقیق کرده، در این باره می‌گوید: «بعضی وقت‌ها انسان در زمان‌های گرفتاری به جای توکل به خدا و یاری خواستن از او یا واسطه قرار دادن ائمه، دست به دامان افرادی می‌شود که نه تنها هیچ‌گونه قدرتی بیش از یک انسان عادی ندارند بلکه با تبلیغات و غرض‌های معین عده‌ای را فریفته قدرت‌های کاذب خود می‌کنند.

ادعای شفاگری یا فرادرمانی، فرادرمانگری، ادعای جدیدی نیست و ریشه در تاریخ جامعه ما در بخشهای مختلف دارد.‌گاه کسی به دروغ خود را واسطه فیض الهی معرفی می‌کند و گاهی نیز ادعای دارا بودن قدرت متافیزیکی می‌کند. اینگونه افراد با توجه به ادعاهای خود، ‌معمولا اشخاصی هستند دچار ناهنجاری رفتاری نارسیسیسم (خودشیفتگی) که همین فرآیند باعث بروز رفتارهای غیر متعارف در آن‌ها می‌شود. در دهه اخیر دو نفر در کشور ادعای درمانگری بدون تخصص پزشکی یا بدون دارا بودن قدرت‌های واقعی کرده‌اند.

یکی از آن‌ها در سال ۸۲ به نام آقای «ش» ادعای هیپنوتیزم و جادوگری با چشمان و با وسیله‌ای دیگر می‌کرد که با این کار افراد را به خواب مصنوعی فرو می‌برد و ضمن درمان بیماری‌های جسمی و روانی آن‌ها، گذشته‌شان را هم از حافظه‌شان پاک می‌کند. البته بعد از بررسی ادعا‌هایش مشخص شد که دروغ می‌گوید و هوادارانش پراکنده شدند. دومین نفر کسی است به نام م. ط که از سال ۷۵ به این طرف به طور خصوصی و عمومی ادعای فرادرمانگری کرده و بعد از اینکه عده‌ای حرف‌های او را باور کردند قدم را فرا‌تر گذاشت و ادعای ارتباطات کیهانی هم کرد و خود را حلقه فیض و وسیله انتقال توانمندی‌های کیهانی به افراد دیگر معرفی کرد.»

دکتر ابهری در این مورد ادامه می‌دهد که: «این فرد و افراد مشابه او گروه فرادرمانگر با قدرت‌های کیهانی هستند و سلسله و مکتبی را پایه گذاری کردن با نام عرفان حلقه یا عرفان حلقه‌های کیهانی که خود مکتب جدیدی است که عده‌ای را به دنبال خود می‌کشاند. طرفداران آن‌ها سه گروه هستند. یک گروه که از روی نا‌امیدی و استیصال از دارو و درمان خسته شدند و به او پناه آوردند. گروه دوم افرادی که از روی کنجکاوی و فقط برای ارضای حس فضولی خود به طرف او رفته‌اند که اگر درست باشد به کار خود ادامه دهند و گروه سوم افرادی هستند که می‌گویند که ما چیزی از دست نمی‌دهیم، ‌ اگر ادعای آن‌ها درست بود ما هم این توانایی را کسب می‌کنیم و اگر هم نبود برمی‌گردیم به دنبال کار و زندگی خودمان.»

این پژوهشگر در انت‌ها بااشاره به ادعای شفادهندگی این افراد می‌گوید: «‌من حاضرم چند بیمار به او معرفی کنم اما اغلب بیمارانی که شفا پیدا می‌کنند کسانی هستند که خود ایشان به مردم معرفی می‌کند. چرا کسانی را درمان نمی‌کند که ما معرفی می‌ کنیم؟ ما خواستیم برای اینکه ادعای شفادهی آن‌ها را بررسی کنیم یک تفحصی انجام دهیم ولی وقتی گروهی را فرستادیم برای تحقیق آن‌ها اجازه ورود به این گروه رانداده بودند. یعنی اجازه نداده بودند که پژوهشگران ما از کارهایی که می‌کنند دیدن کنند.»

او می‌گوید: متاسفانه در برخی از جلسات این فرقه مسائل شرعی رعایت نشده و نوامیس مردم ملعبه گردانندگان فرقه قرار گرفته و روابط خلاف ضوابط شرعی صورت پذیرفته است. مانند بسیاری از فرقه‌های دیگر برخی از مریدان از همسرانشان جدا شده‌اند که شکایت‌هایی نیز در محاکم قانونی صورت گرفته است.

دکتر ابهری همچنین تاکید می‌کند: در بعضی از دوره‌ها هم که با نام تشعشعات دفاعی برگزار می‌شد، به طور معمول شخص طاهری یا بعضی از مسترهای خاص، نمایشی را به راه می‌انداختند که نشان دهند جن‌ها و نفوذ آن‌ها در بدن انسان موجب بیماری‌ها هستند و آن‌ها می‌توانند این جن‌ها را خارج کنند. بدون تردید این نوع معرکه‌گیری‌ها و نمایش‌ها برای بعضی جذاب است و ارزش سرگرمی دارد. در نتیجه باعث گرایش به این فرقه و شرکت در دوره‌ها می‌شود.

او می‌افزاید: تاکنون ۵۰۰ هزار نفر از جوانان پاک و معصوم فریب حقه‌های امثال محمد‌علی طاهری را خورده‌اند و حداقل یک‌بار شرکت در کلاس‌ها و دوره‌های عرفان‌های پوچ و انحرافی مثل عرفان حلقه را تجربه کرده‌اند.


برنامه گسترش هرمی شکل

نکته دیگری که در عرفان حلقه جلب نظرمی کند این است که هر کس با شرکت در ۸ ترم، حدود ۱۸ ساعت، استاد یا به تعبیر رایج در میان اعضای حلقه، مس‌تر می‌شود. حالا این فردی که کمتر از ۱۵۰ ساعت آموزش دیده است، می‌تواند حلقه‌های آموزشی دیگری را تشکیل دهد و به دیگران آموزش دهد. همین طور شاگردان این فرد می‌توانند به گروهی دیگر آموزش دهند. این روند هرمی شکل موجب توسعه سریع آموزش‌ها و افزایش اعضا می‌شود.

وزارت ارشاد عرفان حلقه را تایید می‌کند؟

به گزارش تهران امروز از حدود۱۲ سایت ووبلاگ متعلق به م. ط «فردمدعی فرادرمانگری» که همگی قابل دسترسی‌اند وتاکنون فیلترنشده‌اند که بگذریم، باید به کتاب‌هایی که توسط این شخص تالیف شده و با کمال تعجب ازسوی وزارت ارشاد مجوزنشرهم گرفته‌اند، اشاره کرد. طبق برخی شواهد؛ این شخص تاکنون دوکتاب خود را با موضوع «فرادرمانگری» روانه بازارکتاب کرده و در صدد انتشار ۱۰ کتاب دیگر در همین زمینه بوده است. مسئله‌ای که باعث به وجودآمدن سوالات فراوانی در حوزه نشر کتاب می‌شود.


در اینترنت چه می‌گذرد

دکتر ابهری می‌گوید: الان مقالات و نوشته‌های محمد علی طاهری در اینترنت به راحتی دانلود می‌شود و حتی یک مقاله هم از او فیل‌تر نشده است. به گفته این محقق برجسته علوم رفتاری در حال حاظر سرچ عرفان حلقه ۱۲۰هزار عنوان نتیجه در موتور جستجوی گوگل دارد و سرچ فرادرمانی هم ۱۰۹هزار. او می‌گوید: هیچ کدام از این سایت‌ها و نتیجه‌ها فیلتر نیستند و از نیروهای امنیتی و قضایی درخواست می‌کنم که هر چه زود‌تر و قبل از به انحراف کشیده شدن جوان‌ها این سایت‌ها فیلتر شوند.
[ سه شنبه هفتم تیر 1390 ] [ 11:55 ] [ عارف ]

سواستفاده «عرفان حلقه» از کمال‌جویی مردم

یک پژوهشگر ادیان با خطرآفرین خواندن عضویت در فرقه «شعور کیهانی» یا همان «عرفان حلقه» گفت: این فرقه با مطامع مادی به دنبال سواستفاده از مردم است.    

اسماعیل منصوری ‌لاریجانی در گفت‌وگو با فارس با زیر سؤال بردن سلامت فعالیت‌های فرقه شعور کیهانی اظهار داشت: نظر بنده نسبت به فعالیت‌های این فرقه منفی است.

وی که سال‌ها پیش برای یکی از کتاب‌های‌ عرفان حلقه مقدمه نوشته است، افزود: سرکرده این گروه در مسئله فرا درمانی حرف‌های متناقضی را مطرح و از آیات و روایات سوء استفاده کرده بود.

منصوری لاریجانی با بیان اینکه این شبکه‌ با نام درمانگری به دنبال سرکیسه کردن مردم ‌و همه فعالیت‌هایش غیرقانونی است، اظهار داشت: این فرقه در اجرای برنامه‌های خود گاهی از حدود موازین شرعی نیز عبور کرده و افراد موجه با سرکردگان این فرقه همراهی نمی‌‌کنند.

این پژوهشگر عرفان نظری تأکید کرد: زمانی که متوجه شیوه غیرقانونی فعالیت‌های این شبکه شدم، هم به آنها اعتراض کردم و هم به برخی مسئولین اطلاع دادم که طرفداران این فرقه افراد خطرناکی هستند و تا جایی که خبر دارم، فعالیت‌های این فرقه توسط مراجع قانونی متوقف شد.

وی دلیل گرایش برخی افراد به اینگونه گروه‌های انحرافی را غفلت از عرفان اهل بیت ‌(ع) خواند و گفت: اگر عرفان اهل‌بیت (ع)‌ به خوبی به جوانان و جامعه معرفی شود، دیگر کسی به دنبال پیوستن به چنین گروه‌های منحرفی نمی‌رود.

 

[ دوشنبه ششم تیر 1390 ] [ 10:18 ] [ عارف ]

halghe-1

به نظرمی رسد اگر عرفان كيهانى تمام بيماريهاى بشرى را درمان كند، يك بيمارى را نمي تواند درمان كند و آن هم بيمارى اسكيزوفرنى است، نمونه اش هم خود آقاى « م ط» است.

سرویس اندیشه ندای انقلاب-فریبرز کلانتری/یکی از مواردی که پژوهشگران حوزه فرق به آن اذعان دارند، نقش رهبری در فرقه و ادعاهای واهی و دروغینی است که رهبران اینگونه تشکلات به خود منتسب می نمایند.

رهبران فرقه ها معمولا ادعا می كنند كه یا دسترسى به علوم باستانى دارند كه فقط آنها به تنهایى به آن دست یافته اند یا علوم جدیدى دارند كه تنها آنها كشف نموده اند و یا تركیبى از این دو؟ كه بی گمان این وضعیت آنان را براى پیش بردن مأموریتشان براى بشریت آماده كرده است. اینكه آیا این اغواء ها بر اساس دانش باستانى انجام شود یا بر پایه اسرار آوانگارد (پیشتاز) هستى فرقى نمی كند، صرفا قرار است پیروان به درون حوزه یا اجتماع یا دایره نورچشمان رهبر قدم بگذارند. انجام این كار معمولا به معنى پشت سر گذاشتن خانواده و دوستان است.

یکی از عرفانهای کاذب که از دهه 70 به صورت مرموزانه ای در کشور پا گرفت و مدعی درمانگری به صورت متافیزک بوده و هست نیز چنین ادعایی داشته و با جعل اسناد پزشکی و توسل به تعدادی از پزشکنمایان شیاد ، لطمات فراوان و غیر قابل جبرانی را به برخی خانواده ها وارد ساخته بگونه ای که حتی موارد بسیاری از طلاق و انتحار در اعضای این فرقه گزارش شده است.

قهرمان پوشالي «م ط » كيست؟

«م.ط» در مورخ 1/1/1335 در کرمانشاه پا به عرصه وجود گذاشته است. اطلاعات شناسنامه نامبرده حکایت از تولد در این تاریخ با شماره 31191 صادره از بخش یک کرمانشاه که پدرش به نام محمدآقا متولد کنگاور به شناسنامه 414 کرمانشاه و مادرش عزت‌الملوک اهل کنگاور.

تا پيش از انقلاب در خيابان لاله زار در برابر تئاتر نصر و جامع باربد با فريادهاى خويش عابران را براى ديدن نمايشها دعوت ميكرده است. سپس به كارهاى برقى و سيم كشى مي پردازد و عنوان مهندس برق را بر اساس اين اطلاعات فنى براى خود انتخاب مي كند. ايشان هيچ گونه تحصيلات دانشگاهى و حوزه اى ندارد و هر كسى كه نوشته هاى ايشان را بخواند به خوبى مي تواند اين را دريابد.

 در اوايل انقلاب به گروه كومله گرايش پيدا مي كند و از هواداران اين گروه مي شود. اما به علت موضع گيرى هاى مسلحانه اين گروه ماركسيستى با دولت بازرگان كه منجر به شكست و فرار آنها به كردستان عراق مي شود ايشان مدتى پنهان مي شود. در سالهاى اوليه انقلاب اسلامى شكست نظامى و سياسى گروههاى چپ باعث سرخوردگى هواداران آنها شده و موجب مي شود كه طيف وسيعى از آنها كه مذهب جارى را قبول نداشتند و در عمل نتوانسته بودند ماركسيستم را در ايران جا بياندازند به مسايل معنوى منهاى مذهب روى آورند. بعضى از اين هواداران براى پركردن خلاء فكرى و معنوى خود جذب ادبيات  شده و بعضى جذب عرفانهاى گوناگون مانند مكاتب چينى، ژاپنى، و هندى  شدند. آقاى « م ط» و بعضى از همفكرانش هم جذب اين عرفانهاى شرقى شدند.

halghe-2

 حرفهاى  ميكائو يوسوئى(Mikao Usui)   بنيانگذار رى كى (Reiki) را به خوبى مي توان در سخنرانى ها و نوشته هاى ايشان ديد. ايشان همانند همه بدعت گذاران دينى و فرقه هاى شبه مذهبى كم كم شاگردانى را در مقامهاى بالاى ادارى و دانشگاهى ايران پيدا مي كند كه از او دعوت مي كنند تا در دانشگاه تهران و دانشگاههاى ديگر سخنرانى كند. همانند هر فرق ديگران، ايشان هواداران سرسختى دارد كه به او همچون حضرت مسيح مي نگرند و از هرگونه مال و جان دريغى ندارند. گسترش  و نفوذ اين فرقه نه تنها به خاطر شهريه ها و نوشته ها و كتابهاى ايشان است، بلكه كمكهاى بى دريغ مريدان ثروتمند و فدايى ايشان را نيز بايد در نظر داشت. همان طور گفتيم پيشرفت ايشان به عنوان سرفرقه به كمك بعضى از مريدان پولدار و تحصيل كرده ممكن بوده است.

ساخت تشكيلاتى  و نحوه كاركرد اين فرقه همانند همه فرقه هاى ديگرى است كه هم اكنون در هندوستان و آمريكا و كشورهاى ديگرى غربى و شرقى وجود دارد. يك نفر با يك سرى ادعا كه قابل اثبات و يا رد نيست (به قول كارل پوپر فيلسوف اتريشى ابطال ناپذير است) شروع به كار مي كند. اين شخص با جاذبه شخصيتى خود مريدانى را به دست مىآورد و اين مريدان با كوشش خود مريدان ديگرى را جذب مىكنند و به اين ترتيب يك اجتماع فكرى و يا شبه مذهبى را به وجود مى آورند كه با كوشش انسانهاى صادقى به تدريج توسعه پيدا مىكند. از آن جايى كه مكانيسم تبليغ و گسترش اين جمع ها از طريق محفل ها و باورهاى شخصى پيروان رهبر و مبدع اين فكر است، اين گسترش و تبليغ همانند تبليغ مذهبى و خودجوش عمل مي كند. به اين فرقه ها معمولا افراد ثروتمند و مشهورى مي پيوندند كه به علل مختلف روانى، اجتماعى، فلسفى، مذهبى، سياسى گرايش پيدا مي كنند كه ثروت و شهرت آنها سبب مي شود افراد بيشترى به گروه و يا فرقه بپيوندند. (به تاريخچه پيدايش فرقه ساينتولوژى (church of scientology) و يكى از پيروان مشهور آن يعنى تام كروز رجوع كنيد).

 در طى رشد و تعالى اين گروه معمولآ رهبر فرقه و يا گروه روابط جنسى با نزديكان مونث گروه پيدا مى كند و يا علايم فساد مالى در فرقه ظاهر مىشود. اين مسئله سپس افشا مىشود و گروه انشعاب پيدا مي كند و بعضى از مريدان دست اول خود گروه ديگرى را ايجاد مي كنند. در بعضى از مواقع كه رهبر گروه در مي گذرد و يا بنا به دلايل مختلفى دستگير مي شود نيز به علت وجود رهبر گروه انشعاب حاصل مي شود و مريدان و نزديك او ادعاى جانشينى پيدا مي كنند. در دراز مدت كه جامعه به وجود چين گروه و فرقه واكنش و كنجكاوى نشان مي دهد و خبرهاى بيشترى در مورد گروه و رهبر منتشر مي شود و به نقد گروه مي پردازد و پيروان مي بينند كه ادعا ها دروغ بوده و از رهبر معجزه اى رخ نداده است به تدريج از دور او پراكنده شده و رهبر گروه معمولآ به شكل يك فرد عادى دوباره به زندگى معمولى خود باز مىگردد، اما مرفه تر و ثروتمند تر.

در تاريخ صد سال معاصر ايران افراد زيادى بوده اند كه با ادعاهاى عجيب و غريب خود و اختراعات، فلسفه هاى خود جامعه را سرگرم كرده اند،  ولى تصور نمي كنم كه هيچ كس همچون آقاى «م ط»  اين چنين جمعيت زيادى را به اين مدت طولانى سر كار گذاشته باشد. على محمد شيرازى در پرداختن مهملات و ياوه بافى دست كمى از ايشان  نداشتند و تمام مشخصات بيماران اسكيزوفرنى را به كمال دارا بودند. به نظرم اگر عرفان كيهانى تمام بيماريهاى بشرى را درمان كند، يك بيمارى را نمي تواند درمان كند و آن هم بيمارى اسكيزوفرنى است، نمونه اش هم خود آقاى « م ط» است.

انحرافات: 

1-     رد شفاعت و توسل به ائمه معصومین

2-     تعبیر دین به خرافه

3-     کلاس‌های خلاف شرع و عرف (کلاس‌های مختلط زن و مرد بدون رعایت پوشش اسلامی و عرفی)

4-     کسب درآمدهای غیرقانونی (به عنوان مثال نامبرده برای برگزاری شش دوره کوتاه‌مدت از هر نفر سیصد هزار تومان دریافت می‌کرده است)

5-     تبلیغ پلورالیسم دینی

6-     وابستگان این فرقه، منکر شفاعت و توسل به ائمه هستند این در حالی است که برای خود نوعی ولایت قائلند که مرتبطین حلقه از طریق آنها می‌توانند به روح‌القدس متصل شوند.

7-     طرح مسائلی درخصوص احضار ارواح و رابطه با جنیان (نامبرده مدتی طولانی با یک جن‌گیر در ارتباط بوده است)

8-     بازی با کلمات و الفاظ و مصادره به مطلوب آن جهت اعمال فرقه‌ای

9-     بی‌بندوباری و فحشای معنوی

10-                        درمانگری با استفاده از روش‌های شیطانی

11-                         توهین به مقام الوهیت

12-                        جعل مدرک و عنوان

و ... .

 

halghe-3

استاد در حال تسخیر اجنه!

 

 

چه كسانى جذب اين فرقه مي شوند؟

تجربه نويسنده از خواندن گزارش معتقدين به اين فرقه، و مصاحبه با بعضى از فرادرمانگران نشان مىدهد كه طيف وسيعى از افراد جذب اين فرقه مي شوند. اين افراد عموما درك درستى از دانش و قوانين علمى و روشهاى پژوهشى ندارند، اگرچه ممكن است مدارك دانشگاهى هم داشته باشند.

با روشهاى عقلانى علم بيگانه اند.  بيشتر آنها را زنان تشكيل مىدهند كه به علت مشكلاتى دارند كه دارند، مانند مجرد بودن در جامعه اى كه به زنان مجرد با احترام نگريسته نمى شود و آنها را ناموفق در يافتن زوج مىداند، كسانى كه ازدواج كرده و تجربه زناشويى ناموفقى داشته اند.

 هم چنين مردانى كه تحصيلات علمى وكار پر درآمدى ندارند و به اميد پيوستن به اين فرقه فكر مي كنند كه به آسانى و به ارزانى و به سرعت يك دانش نوينى را ياد مي گيرند و درآمد خوبى به دست مىآورند. طيف ديگرى از مريدان آقاى استاد  را بيماران روانى با شدت هاى متفاوت تشكيل مي دهند. مانند بيمارانى كه دچار افسردگى هاى مختلف، شيزوفرنى، پارانويا هستند.

 با خواندن متن پرسشهاى شاگردان كه از روى نوارهاى سخنرانى ايشان  پياده شده است به خوبى مي توان اين موضوع را دريافت.

 در اين جا به طور مختصر فقط به ذكر بعضى پرسشهاى اين شاگردان مي پردازيم. خواندن اين پرسشها خالى از تفريح نيست: مانند خانمى كه احساس مي كند كه هميشه يك نفر به طور مداوم در مقابلش است.

خانمى كه هميشه از حيوانى مي ترسد كه نمى تواند تصوير يا مجسمه اش را ببيند و يا نامش را روى كاغذ و يا كتابى ببيند و آن را خط مي زند و پاره مي كند.

 خانمى كه معتقد است كه زنى نيمه شب از داخل ديوار بيرون آمده و به سوى او رفته و او را قلقلك داده و هميشه سر او جيغ مي كشد و به او مي خندد.

خانمى كه معتقد است كه ارواح در خانه اش ساكن هستند و لوستر خانه اش خود به خود بر زمين افتاده و كيف پولش گم شده است.

 خانمى كه در يك سگ خيلى بزرگ كه كت و شلوار پوشيده وروزنامه مي خوانده است مرتب در نظرش مجسم مي شده است.

 شخصى كه جن به ديدن او آمده بود و طلسم شده بود.خواندن پاسخ »استاد« براى حل مشكل اين شاگردان و توضيح و تفسير بيمارى هاى آنها پرتفريح تر است: مانند اين كه «اجنه ها پاسداران جهان هستى هستند»

 موسسه «فرهنگى هنرى عرفان كيهانى» یاشركت هرمی

در راس اين هرم آقاى استاد  قرار دارد و بخشى از درآمد شاگردانى را كه دارند ديگران را آموزش مي دهند به دست مي آورد و اين درآمد رقم بزرگى را تشكيل مي دهد.
 تعداد شاگردان آقاى « م ط» را در ايران و خارج از ايران حداقل ده هزار نفر تخمين مي زنند. علاوه بر در آمد ناشى از ثبت نام در كلاسها كتابها و ويديوهاى ايشان نيز خود منبع درآمد ديگرى است. كمكهاى مريدان ثروتمند را نيز بايد در نظر داشت. اگر شركت هاى هرمى بايد كالايى را به فروش برسانند. كالاى فروشى اين شركت هرمى حرفهاى مفت و لاطائلات است كه هيچ ارزشى ندارد و ماده اوليه نمي خواهد. مي بينيد كه ايشان زرنگتر از شركت هرمى گلد كوييست است، چون اين شركت دست كم مي بايست مقدارى طلا به خريدارانش بفروشد. اى كاش آقاى مهندس به جاى ادعاى پزشكى و دخالت غير مجاز در امور پزشكى به همان حرفه مهندسى خود مي پرداخت و اگر از اين حرفه خسته شده بود با همان موسسه هنرى و فرهنگى خود و عرفان اختراعى خود سرگرم مي شد.

 

halghe-4

نمونه از پایان نامه  اتصال به شعور شیطانی!

 

 

ادعای کذب

در ادامه شاید ذکره خاطرهای  مستند از کسی که خود در این کلاسهای  فریبکاری شرکت کرده خالی از لطف نباشد.وی در این رابطه می گوید:« در یكى از محفلهاى یكى از مریدان استاد شركت كردم تا درمان به روش متافیزیک را از افراد دست اول این گروه یاد بگیرم. استاد كه انتقاد و انكار مرا نسبت به درمان های  متافیزیک دید از من خواست تا مرا اتصال دهد و شعور را در من جارى كند تا بلكه من هم آن را باور كنم و به خیل مریدان بپیوندم. ایشان مرا به اصرار در كنار خودش نشاند. سپس دستش را بر روى كاسه زانوى من گذاشت و از همه خواست سكوت كنند و چشمهایشان را ببندند. همگى به مدت دوازده دقیقه در سكوت مطلق با چشمان بسته نشستیم. سپس استاد به آرامى گفت كه چشمهایمان را باز كنیم. من به استاد گفتم كه هیچ اتصالى دریافت نكردم و شعور را احساس نكردم».

بنا بر اصول علمی وقتى هر محرك صوتى و تصویرى را به مدتى قطع كنید، انسان احساس آرامش پیدا می كند و به عنوان مثال یک چرت 20 دقیقه ای در بعد از ظهر ها احساس خوبی را به انسان منتقل می کند و انسان را پر از انرژی می نماید.

 

البته این تكنیك آقاى استاد تكنیك قدیمى است كه مدعیان انرژى درمانى، هیپنوتیست ها، و مسیحیان بنیادگراى مدعى ایمان درمانى براى تبلیغ كارهاى خود به كار می برند. وقتى دست را روى زانوى می گذارند، حرارت تن هر نفر که در حدود 37 درجه است راه فرارى ندارد و به تدریج جمع شده و زانو را گرم می كند و این حرارت دیرتر به اطراف می رسد به علت اینکه بین هردو پارچه شلوار قرار دارد. توجه داشته باشید كه در زیر بغل كه پوست بازو و تنه با فاصله كمى از هم قرار دارند حرارت ایجاد شده و عرق ترشح می شود. این مدعیان این حرارت را به اتصال به مبداء غیبى، انرژرى درمانى،  و غیره نسبت مى دهند.

 

 

شعبده بازى در كلاسهاى عرفانی

در كلاسهاى بالاى عرفان کاذب  كه افراد معتقدتر به این فرقه شركت دارند، بعضى كارهاى شعبده بازى انجام می شود. نگارنده با مصاحبه با بعضى از افراد شركت كننده در این كلاسها و نیز به دست آوردن متن نوارهاى سخنرانى و صحبتهاى در این كلاسها این موضوع را دریافته است. در یکی از كلاسها «استاد»  با عملیات نمایشى خود كالبد ذهنى (جن) یك بیمارى را تسخیر شده بود (جن زده شده بود) بیرون می آورد. در جلسه دیگرى احضار ارواح می كند. در جلسه دیگرى ایجاد هاله به دور افراد می كنند. افراد كلاسهاى بالاتر منع شده اند از این كه این موضوعها را براى افراد «غیر خودى» بیان كنند. در ظاهر شاگردان این طور توجیه می شوند كه افراد دیگر به این مرحله از تعالى نرسیده اند و لزومى نیست این كرامات را براى آنها بیان كرد. ولى علت اصلى آن این است كه نگران افشاء شدن بیشتر این گروه و رمیدن شاگردان و یا كسان دیگرى است كه فكر می كنند كه دركلاسهاى معنوى عرفان اسلامى ثبت نام كرده اند. 

« م ط» ؛ معجزه آخر الزمان ! یا همان Back masking انحرافی !

 

در حالیکه ماجرای "برگردان صدا" تنها یک تکنیک و نوعی تردستی مربوط به به دهه 1960 و دارای قدمتی 50 ساله در کشور آمریکا بوده و Back masking خوانده می شود ، اما ، « م ط» این کار را معجزه آخر الزمان دانسته و نیز در مقاله ای تحت عنوان " اسب تراوا" می گوید :

" انجام این كار به كمك تكنیك امكان‌پذیر نیست و این كار در حد یك اعجاز می‌باشد." !!

وي در مقاله اسب تراوا  می گوید:

" از آنجا كه ما با كمال میل آن ترانه را گوش می‌دهیم، اطلاعات نابجای پشت آن مانند اسب تراوا وارد قلعه‌ی وجودی ما شده و در فرصت مناسب اثر خود را به جای خواهد گذاشت. جالب اینجاست كه معكوس شعری كه شنیده می‌شود هیچ ارتباطی به خود شعر ندارد كه اگر شعر را معكوس بنویسیم به آن دسترسی پیدا كنیم. نكته‌ی دیگر این كه انجام این كار به كمك تكنیك امكان‌پذیر نیست و این كار در حد یك اعجاز می‌باشد."   !!

اما با کمی بررسی می بینید که این " اعجاز" به گفته ايشان ، امری "دانسته " !  از دهه 1960 می باشد:

ویکی پدیا در این خصوص آورده :

نهان‌سازی در برگردان یا وارون‌نگاری به انگلیسی: (Back masking)

"روشی‌است برای ضبط صدا که در آن نوا یا پیام گفتاری، با پخش وارونه در درون آهنگی که باید به گونهٔ عادی پخش شود، قرار گرفته و مخفی می‌شود. وارون‌نگاری کاربردی دانسته‌ است، که به واسطهٔ آن پیغامی که از وارون همین آواها گرفته می‌شود، می‌تواند ناخواسته باشد."

" نخستین بار بیتلز (گروه بیتل ها) با بهره جستن از برگردان آوازها و موسیقی‌شان در ضبط آلبوم روُلور (۱۹۶۶‌ ، وارون‌نگاری را به مردم شناساندند. از آن زمان هنرمندان موسیقی از این شگرد برای جلوه‌های مختلف هنری، فکاهی و هزلی در آثارشان — چه به صورت آنالوگ و چه دیجیتال — استفاده کرده‌اند. این روش همچنین برای سانسور واژه‌ها یا عبارت‌های نامناسب و پدیدآوردن یک نسخهٔ پاکسازی‌شده از ترانه، نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد."

 

وارون‌نگاری در آمریکا از دههٔ ۱۹۸۰ زمانی که نهادهای مذهبی به‌کارگیری‌اش را توسط گروه‌های برجستهٔ موسیقی در راستای اندیشه‌های اهریمنی دانستند، منشأ کشمکش‌هایی شد، که تظاهرات صفحه‌سوزان و وضع قانون ضد نهان‌سازی در برگردان توسط قانون گذاران ایالتی و فدرال امریکا را در پی داشت.  اینکه نهان‌سازی در برگردان می‌تواند به ‌صورت زیر آستانه‌ای بر شنوندگان تأثیر کند یا خیر، پرسشی‌ است که هنوز هر دو طرف درگیر را مورد چالش قرار داده است."

 

هویت سازی کاذب

به دنبال بر ملا شدن شیادی این گروه شبه عرفانی کاذب استاد اعظم آنها که از ابتدایی ترین سطح تحصیلات آکادمیک نیز برخوردار نبود برای اغوای فریب خوردگان فرقه با پولهای باد آورده که از کیسه مریدان گمراه جمع آوری شده و در حسابهایی در فرانکفورت و مکانهای دیگر ذخیره شده بود با ارتباط با چند دانشگاه غیر معتبر در کشورهای آسیا میانه با پرداخت مبالغ هنگفت به دنبال دریافت دکتری افتخاری می افتد در حالی که به علت بی سوادی به راحتی می توانستند در ایننرت با پرداخت مبلغی کمتر چنین مدارک به محتوایی را دریافت کنند در این خصوص شاید حمایتی که از سوی سرویسهای جاسوسی این کشورها به عمل آمده نیز بی تاثیر نبوده است.

و شاه بیت سر در آخور بیگانگان کردن برای مطامع دنیا و تفرقه در این قضیه بروز خواهد کرد زیرا وجه مشترک تمام فرقه ضاله وابستگی به بیگانگان بوده همانطور که در فرقه ضاله ای مانند بهایت و ... می توان به روشنی این خط سیر را مشاهده نمود .

دستگيري استاد! و و نزاع در حلقه‌های بعدی بر سر جانشینی

بدنبال دستگيري استاد به جرم دخالت بي مورد در امر درمان و ... ، عده‌ای از افراد معلوم‌الحال که در فعالیت‌های این فرقه فعالیت می‌کردند، بر سر جانشینی نامبرده به اختلاف و درگیری مي افتند.

این افراد با بهره‌گیری از نبود نامبرده، شورایی تشکیل داده و نام آن را شورای وحدت گذاشتند.

این در حالی است که اقدام افراد مورد اشاره، مخالف با روش و تشکیلات «م. ط» است، چرا که نامبرده بارها خود را تنها فرد دارای صلاحیت برای زعامت این گروهک می‌دانسته است.

البته اعمال این افراد با مخالفت حلقه‌های پایین‌تر روبه‌رو شده است، زیرا در اساسنامه این سازمان که به کادرهای سطح پایین داده می‌شود، هیچ چگونه محدودیت یا رابطی برای اتصال به شعور الهی نیست، در حالی که شخص «م.ط» به کادرهای سطح بالای خود همواره القا می‌کرده که بر خلاف اساسنامه، طوری مسأله را جا بیندازید که کادرهای پایین، تنها من را رابط اتصال شعور الهی بپندارند.

از سوی دیگر، شخصی معلوم‌الحال که از نزدیکان «م. ط» است، در مخالفت با این شورا مي گويد: در غیاب «م. ط»، همه راه‌ها در عرفان کیهانی به او ختم می‌شود.

از جمله اعمالی که شورای نامبرده در دستور کار خود قرار مي دهد ، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1-     ارتباط‌گیری با برخی از هنرپیشه‌های دسته سوم

2-     ارتباط با چهره‌های نیمه مطرح جامعه

3-     نامه‌نگاری به مجامع بین‌المللی درباره مظلوم نمایی «م. ط»

4-     نامه‌نگاری با برخی از مراجع تقلید، برای القای این مطلب که این فرقه هیچ گونه مشکل عقیدتی نداشته و با مراجع نیز در ارتباط است.

 

شاخه ها و سر پل های رسانه ای ارباب حلقه ها!

در این جا بايد به ناچار  به مقوله ای خواهیم پرداخت که به نوعی، خود رسانه ها نیز در ظهور آن بی تأثیر نیستند.

 یکی از کارکردها و حرکات فرقه ای، عضوگیری از اشخاصی است که به نوعی در رسانه های دیداری و شنیداری حضور داشته و می توانند، به نوعی از آن رسانه در راستای اهداف تبلیغ فرقه ای بهره ببرند.

با مروری به تاریخ تشکیل فرقه ها، می توان دید که هر کدام از این فرق، با در اختیار قرار گرفتن ابزار رسانه ای موجود، این کار را انجام داده اند؛ حال آن که گاه این رسانه مکتوبات بوده و گاه روزنامه و در مراحل بعد، ایجاد شبکه های ماهواره ای و حضور در فضای مجازی.

بسیار روشن است که این ارباب گم کرده ره ، با توجه به پیشرفت تکنولوژی به سمت ابزارهای نوین اطلاع رسانی روی آورده و در این میان، متأسفانه به عمد و در مواردی با سوء استفاده از ناآگاهی همکاران رسانه ای به درج مطالب خرافی اقدام کرده است و صد البته که تشخیص این امر، نیاز به کار کارشناسی دارد تا بتوان به عمق مطالب و اهداف پلید و در پس پرده پنهان آنها پی برد.

در مبحث تشکیلات رسانه ای عرفان حلقه، باید در مقدمه به استراتژی این فرقه برای حضور در رسانه ها اشاره کرد؛ از جمله اقدامات آنان، انتشار کتابی در این باره است که متأسفانه یکی از اساتید دانشگاه نیز مقدمه ای بر آن نوشته بود؛ البته این استاد ارجمند، بلافاصله پس از آگاهی از محتوا و اهداف این فرقه از آنان تبری جسته و این رخداد را نوعی خدعه از سوی اعضای این فرقه خواند.

همچنین در این باره باید گفت که اعضای این حلقه در مرحله بعد، با شناسایی افرادی که یا خود در مطبوعات مشغول به کار بودند و یا ارتباط هایی در این زمینه داشتند، اقدام به چاپ و درج نوشتارهای خرافی خود می کردند؛ بنابراین، برای روشن شدن ابعاد قضیه به گوشه ای از این ارتباط ها اشاره می شود:

1 ـ آقای «ح.گ» که در یکی از روزنامه ها کار می کند، با نیرنگ و تغییر نام نگارنده اصلی و درج نام مستعار و تغییر در جمله بندی نوشتاری، اقدام به نشر مطالبی موهن از رهبران فرقه انحرافی حلقه کرده است.

2 ـ یکی دیگر از روزنامه های میانه رو نیز که یکی از اقوام نزدیک صاحب امتیاز آن از مسترهای این گروه بوده و ارتباطی با این جریان انحرافی داشته، بارها مطالب وهن آمیزی از این فرقه منتشر کرده که البته با آگاهی مدیرمسئول این روزنامه از ماهیت این فرقه گرایان، همه کانال های ورودی مطالب فرقه ای بسته شد.

3 ـ سه نفر دیگر از مسترهای این جریان، در یکی، دو خبرگزاری وابسته به نهادهای دولتی مشغول به کارند.

4 ـ همچنین یکی دیگر از عناصر این فرقه، در یکی از رسانه های آنلاین مشغول کار است.

بنابراین، روشن است که پرداختن به همه ابعاد حرکت رسانه ای این فرقه گرایان از حوصله این نوشتار و خوانندگان عزیز بیرون است؛ اما آنچه واقعیت دارد این که همه ابعاد و زوایای شاخه های رسانه ای آنان مشخص شده و در پایان از همه عزیزان و همکاران رسانه ای درخواست می شود تا به صورت ویژه درباره مطالبی که با موضوعات عقیدتی و دینی عموم مردم در ارتباط است، دقت بیشتری داشته باشند تا ناخواسته در دام های شیطانی فرقه گرایان اسیر نشوند.

 

شیطنت یاران حلقه برای روی آنتن نگه داشتن ارباب!

از نکات دیگر که کارشناسان حوزه فرق به آن اذعان دارند، تشابهاتی است که در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری بین این فرقه ها و گروهک های محارب وجود دارد و شاید آگهی تبریک گروهک منافقین در چند سال گذشته نمونه خوبی برای تمثیل موضوع باشد/ ضمن اینکه معلوم نیست این سومین دکترای افتخاری را کدام موسسه علمی به وی داده است!...

همواره یکی از شاخص ها و کارویژه های فرقه های انحرافی روی آوردن به جعل و تزویر بوده که این ویژگی های با یک تطبیق تاریخی در همه گروه های فرقه گرا قابل اثبات است.

از نکات دیگر که کارشناسان حوزه فرق به آن اذعان دارند، تشابهاتی است که در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری بین این فرقه ها و گروهک های محارب وجود دارد و شاید آگهی تبریک گروهک منافقین در چند سال گذشته نمونه خوبی برای تمثیل موضوع باشد.

در همين راستا  فردي با درج آگهي در روزنامه ايران رهبر اين فرقه انحرافي را مورد خطاب قرار داده و به دست آوردن نشان دکترای افتخاری به وی تبریک گفته است.

و این در حالی است که اولا ـ « م ط » به دروغ خود را دکتر می خواند و در مدت اقامتش در ترکیه در هیچ آکادمی یا دانشکده ای اقدام به تحصیل نکرده است، ولی همچنان از این طریق به فریب اطرافیان خود و مردم می پردازد.

دوم آنکه در این اطلاعیه از او به عنوان بنیانگذار فرادرمانی و سایمنتولوژی یاد شده که نشان دهنده اصرار اهالی این فرقه بر دروغ پردازی ها و سرکیسه کردن مردم با چنین القاب و عناوینی است و معلوم نیست که طاهری چگونه بدون تحصیلات به افتخار بنیانگذاری علمی رسیده آمده است!

سوم اینکه معلوم نیست این سومین دکترای افتخاری را کدام موسسه علمی به وی داده کرده است؟!

با توجه به این مسأله، در همین راستا چند نکته مهم است:

1 ـ نامبرده با جعل عنوان و مدرک اقدام به سفارش آگهی کرده است.

2 ـ متأسفانه، از حسن نیت همکاران ما در این رسانه، سوءاستفاده و اقدام به درج مطالب خلاف واقع از یک متخلف شده است.

3 ـ از سوی همکاران رسانه ای درباره این گونه آگهی ها باید دقت بیشتری اعمال شود.

[ یکشنبه پنجم تیر 1390 ] [ 10:10 ] [ عارف ]


هشدار رواج شیطان پرستی در ایران

یک گروه تحقیقاتی نسبت به گسترش شیطان‌پرستی در جامعه هشدار داد و خبر داد كه اكنون بیش از70 فرقه شیطان‌پرستی در کشور فعال هستند.

موقعیت جغرافیایی فعالیت این جریان مخرب و ویرانگر اخلاقی برخی ازشهرهای نقاط مرکزی و جنوب غربی ایران است و خشونت، خونخواری و آدم زدایی از ویژگی های آن به شمار می رود به گونه ای  که برخی از جوانان هوادار این جریان‌ها با آسیب رساندن به خود و دیگران درصدد ارتقای جایگاه خویش در گروه هستند.

بنا بر این گزارش، رفتار خشونت آمیز اعضای گروهای شیطان پرست با حیوانات و برخی از اطرافیان نیز بسیار تاسف‌بار و قابل تامل است.

یک کارشناس ارشد فرهنگی با اشاره به پوشش ها و مدل‌های جدید مد برخی از دختران و پسران از گسترش فعالیت گروه های شیطان پرستی ابراز نگرانی کرد و گفت: این جریان ضد فرهنگی از دهه 70 وارد کشور شد و در سایه غفلت مسئولان به سرعت در قالب شبکه های زیرزمینی در برخی از شهرستان ها و مراکز استان و همچنین  تهران بزرگ ریشه دوانید.

به نوشته برنا، در تحقیقات مستندی که به تازگی در اختیار مسئولان ارشد کشور قرار گرفته است، لباس های گشاد، لباس های رنگی جلف، انگشتر‌های خاص تیغ دار، دستبندهای متنوع و عجیب، گردنبندهای اسکلتی با موهای بلند یا سر طاس به عنوان نشانه‌های ویژه گروه‌های همسو با شیطان پرستی بیان شده است.

در این گزارش تاکید شده است که علاوه بر ماهواره ها و سایت‌های اینترنتی، انتشار کتب متعدد برای ترویج این جریان در داخل کشور عامل رواج این فرقه ها شده است.

برنا خاطرنشان ساخت: جریان شیطان پرستی در غرب با ابزار موسیقی اعلام موجودیت کرد و روابط نامشروع، موسیقی متال، رفتارهای ساحرانه و اعمال و مناسک خاص ماورایی و جادوگری از ویژگی های این جریان است.
 
یك عضو گروه تحقیقی كه علاوه بر گزارش، فیلم مستندی از فعالیتها و رفتارهای شیطان پرستان در ایران تهیه كرده است،‌ در گفت وگو با برنا،  حتی از نفوذ علائم گروههای شیطان پرستی در رسانه های گروهی کشور سخن گفت و از این وضعیت، ابراز تاسف کرد.

 وی كه نامش فاش نشده است، گفت: متاسفانه برخی از آهنگ های آگهی بازرگانی، و  تیتراژ برخی فیلمها و سریال ها، در کنار صحنه آرایی برخی برنامه ها، برگرفته از آئین‌ها و ملودی‌های گروههای شیطان پرستی است.

[ شنبه چهارم تیر 1390 ] [ 11:21 ] [ عارف ]
شيطان روي پرده سينما

شيطان روي پرده سينما


  در فيلم هاي شيطان پرستي ، ترس همراه نوعي تعليق وجود دارد که نفس بيننده را بند مي آورد . اگر تا به حال فيلم هايي با موضوع شيطان پرستي ديده باشيد متوجه شده ايد که کارگردان و بازيگران اين نوع فيلم ها قصد دارند با نشان دادن وجود شيطان روي زمين به شکلي نمادين به جنگ خير و شر بروند . اين نوع داستان ها با حس هيجاني که منتقل مي کنند معمولا پربيننده هستند .بين کارگردان هايي که درباره شيطان پرستي فيلم ساخته اند ، رومن پولانسکي از همه مشهورتر است .

بچه رزماري /رومن پولانسکي
 

داستان فيلم « بچه رزماري » درباره زن و شوهر جواني است که با برنامه شوم همسايه هاي شيطان پرستشان قرار است فرزندي از شيطان را به دنيا بياورند . « بچه رزماري » يکي از مطرح ترين فيلم هاي تاريخ سينماست که به جرات مي توان گفت جدي ترين فيلمي بود که موضوع شيطان و شيطان پرستي را پيش کشيد .

اين فيلم يک حادثه عجيب در دنياي فيلمسازي بود و با گذشت نزديک به 50سال از ساخت آن هنوز هم جزء بهترين فيلم هاي اين زمينه است . با اينکه پولانسکي هم همين نظر را درباره فيلمش دارد اما يک اتفاق تلخ و غير منتظره در نهم آگوست 1969 « رزماري » را به تلخ ترين فيلم پولانسکي تبديل کرد .
شارون تيت بازيگر تازه کاري بود که بعد از آمدن به هاليوود با رومن که کارگردان شناخته شده اي بود ازدواج کرد . زماني که رومن در لندن به سر مي برد ، شارون که ماه آخر بارداريش را مي گذراند در خانه اش در بورلي هيلز لس آنجلس مشغول استراحت بود که عده اي به آنجا حمله کردند و او و مهمانانش را به فحيع ترين شکل با بيش از 100 ضربه چاقو به قتل رساندند ، بعد طنابي دور گردنش انداختند .
بعد از اين اتفاق رسانه ها قتل شارون را به فيلم بچه رزماري و موضوع شيطان پرستي ربط دادند ؛ تا اينکه پليس قضائي سه زن و يک مرد را به همراه چارلز منسون ( رئيس گروه ) دستگير و محاکمه کردند . چارلز منسون که گرايش شيطان پرستي داشت بعد از يک سال در تاريخ 24 جولاي 1970 در حالي که با چاقو پيشاني اش را به شکل x بريده بود وارد دادگاه شد و گفت : « من براي جهان شما يک x هستم و با هيچ دادگاهي نمي توانيد مرا بشناسيد . »
منسون و چهار همدستش در دادگاه عالي کاليفرنيا به اعدام محکوم شدند اما زماني که لايحه لغو مجازات اعدام تاييد شد آنها به خاطر جنايت هاي بي شماري که انجام داده بودند به زندان ابد محکوم شدند و هنوز هم در زندان بسر مي برند .
فيلم بچه رزماري با اينکه فيلم خاطره انگيزي بود اما شيريني هاي جوايزي که اين فيلم گرفت تا آخر عمر به کام پولانسکي تلخ است . ماموران سر صحنه قتل شارون تيت هستند .

فرشته سقوط کرده /گريگوري هابليت
 

« فرشته سقوط کرده » يک فيلم ترسناک ـ معمايي است که در سال 1989 ساخته شد . کارآگاه جان هابز اصلي ترين شخصيت فيلم است . او مسوول بررسي و رسيدگي به پرونده يک قاتل زنجيره اي به اسم ادگار ريس است و در تحقيقاتش متوجه مي شود ماجراي اين قتل ها به پرونده پليسي که 30 سال قبل خودکشي کرده است مربوط مي شود . او از طريق بازجويي از دختر آن پليس و کتاب هايي که پيدا مي کند متوجه وجود شيطاني به اسم عزازل مي شود که در جسم انسان ها حلول مي کند و دست به جنايت مي زند .

تا ده دقيقه اول فيلم چيزي شما را بهت زده نمي کند اما همين طور که پيش مي رويد اتفاقاتي مي افتد که باورش سخت است ، اين فيلم براي طرفداران دنزل واشنگتن يک نقش آفريني ناب از اين بازيگر است .
فيلمنامه اين فيلم را نيکلاس کازان ـ فرزند کارگردان معروف اليا کازان ـ نوشته است که خيلي از منتقدان معتقد بودند او با سابقه اي که پدرش در زمينه فيلمسازي دارد مي توانست خيلي بهتر از اينها عمل کند. صحنه هاي واقعي اين فيلم که در زندان تصوير برداري شده در يک زندان واقعي به اسم هولمس بورگ در شمال شرقي فيلادلفياست که بيشتر از صد سال داير بود . اين زندان در سال 1996 بسته شد .
بازيگران : دنزل واشنگتن ، جان گودمن ، دانلد ساترلند ، امبت داويتس ، جيمز گاندولفيني ، الياس کوئتاس ، رابرت جوي و مايکل ج پاگان.

طالع نحس / جان مور ، ريچارد دونر
 

« طالع نحس » در ژانر وحشت و موضوع شيطان پرستي همان شهرتي را دارد که « جن گير » داشت . اين فيلم که اولين نسخه اش در سال 1976 به کارگرداني ريچارد دانر ساخته شد ، درباره کودکي است که رفتاري شيطاني دارد . اين فيلم با تاکيد کارگردانش روي عدد 666 که نمادي از شيطان است در تاريخ 6/6/1976 در آمريکا و کشورهاي ديگر به اکران عمومي درآمد .

رابرت تورن که معاون سفير آمريکا در کشور ايتالياست بعد از مرگ نوزادش تصميم مي گيرد به خاطر بالا بردن روحيه همسرش کاترين ، پسر بچه اي را که در بيمارستان مادرش را از دست داده به فرزندي قبول کند .او پنج سال بعد از بلايي که پسر نامتعادلش سر يک کشيش بيچاره مي آورد متوجه مي شود بچه اش همان نوزاد شيطان صفتي است که مدتي قبل همه درباره اش حرف مي زدند و مي گفتند بايد کشته شود . ديمين پسر بچه عجيبي است که به گفته کشيش اصلا از انسان زاده نشده و ماهيتي شيطاني دارد ؛ هر کس که با او مشکلي داشته باشد به طرز مشکوکي کشته مي شود . در نسخه دوم فيلم ، ديمين را مي بينيم که به پسر نوجواني تبديل شده که تحت سرپرستي عمو سام است . او از معلم مدرسه اش مي شنود که قدرت عجيبي دارد ومأموريت هاي زيادي به عهده اش است . او عدد 666 را در فرق سرش پيدا مي کند و دست به خودکشي مي زند ...
بازيگران : ليوشريبر ، جوليا استيلز ، ميافارو ، ديويد تويلس ، ديويد وارنر ، گرگوري پيک ، لي رميک ، پاتريک تراگتون و ...

وکيل مدافع شيطان / تيلور هکفورد
 

وکيل مدافع شيطان در سال 1997 بر اساس رماني از اندرو نيدرمن ، نويسنده نيويورکي ساخته شده است . اين فيلم داستان مردي به اسم کوين بومن است که به طور ناخواسته وکيل مدافع شيطان مي شود و همان اول راه همسرش مري را از دست مي دهد .

مردي به اسم جان ميلتون که خودش يک شيطان مجسم است به او پيشنهاد همکاري مي دهد و اين آغاز همراهي اين وکيل جوان با شيطان است .
بازيگران : کيانو ريوز ، آل پاچينو ، چارليز ترون ، جفري جونز ، کنين نيلسن و ...

خانه شيطان /تي وست
 

اسم « خانه شيطان » اولين بار در سال 1996 روي فيلمي از جورج مليس گذاشته شد . فيلمي که او ساخت درباره وجود شيطان در يک شهر کوچک بود . به فاصله 13 سال براي دومين بار تي وست شروع به نوشتن فيلمنامه اي با همين نام کرد و بعد از مدتي آن را ساخت . داستان اين فيلم به 30 سال قبل بر مي گردد که دختر جواني به سم سامانتا هيوز دنبال يک کار نيمه وقت مي گردد تا هم به درسش برسد و همه زندگي اش را تامين کند . سامانتا تصميم مي گيرد در خانه اي نگهداري از کودکي را بر عهده بگيرد . براي همين با يکي از دوستانش به خانه اي بزرگ و قديمي مي رود که کيلومترها از شهر فاصله دارد . زماني که آنها به خانه مي رسند ماه گرفتگي اتفاق مي افتد . او صاحبخانه مخوفي دارد که راز بزرگي در سينه اش است . خيلي ها اعتقاد دارند که اين فيلم از روي يک ماجراي واقعي ساخته شده است اما مطبوعات در اين باره هنوز خبر رسمي اي منتشر نکرده اند . يکي از خدمه هاي محلي که در اين فيلم نقش سياهي لشکر را بازي مي کرد مورد حمله قرار گرفت و گلوله يک هفت تير به اشتباه به سمت او نشانه رفت .
بازيگران : ژاکلين دوناهو ، تام نانون ، ماري ونرونو ، گريتا گروينگ ، آج بوئن و ...

دروازه نهم / رومن پولانسکي
 

همان طور که گفتيم رومن پولانسکي بيشتر از بقيه همکارانش به موضوع شيطان پرستي پرداخته است که يکي از اصلي ترين آنها همان « بچه رزماري » است . خيلي ها فکر مي کردند بعد از مرگ شارون تيت او ديگر سمت ساخت اين نوع فيلم ها نرود اما اين اتفاق نيفتاد و « دروازه نهم » به کارگرداني رومن در سال 1999 با موضوع شيطان پرستي به اکران عمومي درآمد .

دين کارسو يکي از دلالان معروف کتاب هاي ناياب است که نسخه اي از « دروازه نهم پادشاهي تاريکي ها » توسط يکي از مشتريان ثروتمندش به اسم بالکان به دست او مي رسد و قرار مي شود او دو نسخه ديگر از کتاب را برايش پيدا کند . بعد از کمي تحقيق مشخص مي شود نويسنده اين کتاب به جرم نگارش آن در آتش سوزانده شده ، دو نسخه ديگر کتاب هم در پرتغال نزد ويکتور فارگاس و در فرانسه نزد زني به اسم کسلر است .
بعد از کشته شدن يکي از همکاران کسلر ، دين متوجه مي شود اين سه کتاب زماني که در کنار هم قرار مي گيرند مثل اين است که شيطان حلول مي کند و دست به کارهاي خطرناک مي زند .البته اتفاقات ناگواري در ادامه اين فيلم رخ مي دهد که اشاره مستقيمي به مسائل شيطان مثل عدد 666 دارد .
خط اصلي داستان درباره شيطان پرستاني است که تلاش مي کنند به قلمرو شيطان دست پيدا کنند . رومن داستان اين فيلم را از روي کتابي به قلم آرتور پرز رورت نويسنده و روزنامه نگار اسپانيايي نوشته است .
بازيگران : جاني دپ ، لنا آلين ، امانوئل سينيه ، جک تايلور ، توني آموني ، فرانک لانگا و ...
[ پنجشنبه دوم تیر 1390 ] [ 11:11 ] [ عارف ]

فیلم های شیطانی

  به توضیحی پیرامون فیلم هایی که امروزه ضد ایران و اسلام ساخته می شود می پردازیم .

اسپایدر من
 

شخصیت مرد عنکبوتی یک شخصیت منجی و مثبت است که مردم را نجات می دهد و در بسیاری از موارد به کمک مردم می شتابد. نکته ای که در این فیلم (به خصوص در قسمت اول) حائز اهمیت است این بود که مرد عنکبوتی وقتی خواست تارها را از دست خود خارج کند دست خود را به حالت های مختلف در آورد و وقتی دست خود را به شکل روبرو (Cornuto) در آورد آن قدرت جادویی از دستش خارج شد.

شیطان پرستی و فراماسونری ، نمادها و کتب (2)

300
 

فیلم 300 که نه تنها یک فیلم ضد ایرانی بلکه فیلمی ضد اسلامی بود. شکل روبرو یکی از سکانس های این فیلم را نشان می دهد . در این سکانس یکی از جوانان لشکر اسپارتاکوس رو به پدر خود در حال لبخند زدن می باشد که ناگهان سوارکاری سفیدپوش با اسبی سفید از میان گرد و قبار ظاهر شد ، سر این جوان را از بدنش جدا کرد و بعد ناپدید شد که صد در صد تفکر مهدویت را مورد هجوم قرار می دهد . چرا که در این فیلم سواران و نظامیان ایرانی سیاه پوش بوده و پرچم های مشکی در دست داشتند که نشان از پرچم های خراسان دارد .

شیطان پرستی و فراماسونری ، نمادها و کتب (2)

سنگسار ثریا (stoning of soraya )
 

فیلم سنگسار که در این فیلم تمام مبانی اسلام وروحانیت مورد هجوم یک طرفانه دشمن قرار می گیرد . در این فیلم زنی بی گناه با تهمت شوهر خود سنگسار می شود . این فیلم در فضای روستای کوهپایه ساخته شده و بازیگران آن به زبان فارسی صحبت می کنند . و مردی که به خاطر هوسرانی و ازدواج با دیگری کاری می کند که همسرش ثریا به دست پدر و فرزندان خود سنگسار گردد و نهایت جرم و بی رحمی اسلام را به رخ بیننده می کشاند .

هری پاتر
 

فیلم هری پاتر که در فضای کابالیستی و جادوگری به سر می برد نیز یکی از فیلم هایی بود که در آن در برخی از بخش ها آرمان های اسلام را مورد هجوم قرار می دهد . در این فیلم یک شخصیت منفی جادوگر وجود داشت که بر سر خود دستاری شبیه عمامه روحانیون پیچیده بود که در پایان فیلم با برداشتن آن صورت شیطان در پشت سرش ظاهر گردید .
- يكي از زمينه هاي به تصوير كشيدن شيطان در رسانه هاي غربي و بويژه هاليوود را بايد در قرائت هاي جديد از كتاب مقدس و بويژه بخش استعادي و غامض مكاشفات يوحنا جستجو كرد آنجا كه مي گويد «...فرشته اي را ديدم كه از آسمان پايين آمد... او اژدها (شيطان) را گرفت و به زنجير كشيد و براي مدت هزار سال به چاه بي انتها افكند... پس از پايان هزار سال، شيطان از زندان آزاد خواهد شد...»(14)
همين موضوع مورد توجه اربابان رسانه اي قرار گرفت و در پايان هزاره دوم و اوايل هزاره سوم محصولات فراواني وارد بازار رسانه اي و بويژه سينمايي شد آثاري همچون: بچه رزماري، طالع نحس، جن گير، كنستانتين، پايان روزها، دروازه نهم و حتي فيلمي همچون «ون هلسينگ» و يا «دراكولا ساخته ي برام استوكر» و...

شیطان پرستی و فراماسونری ، نمادها و کتب (2)

[ چهارشنبه یکم تیر 1390 ] [ 12:47 ] [ عارف ]
.: Weblog Themes By EBloGame :.
ÏÑÈÇÑå æÈáǐ

از گامهاى شيطان پيروى مكنيد كه او دشمن آشكار شماست
Çã˜ÇäÇÊ æÈ
??